I dagarna hade Pepsis nya reklamfilm med popstjärnan Beyoncé världspremiär. Reklamfilmen är en del av ett globalt samarbete mellan Beyoncé och Pepsi och innehåller den helt nya, och aldrig tidigare spelade låten ”Grown Woman” från stjärnans kommande album. I filmen får vi även återse några av Beyoncés mest ikoniska personligheter från förr. Kampanjen visas i över 70 länder och räknas ses av mer än en miljard tv-tittare världen över.
Det globala partnerskapet mellan Pepsi och Beyoncé slöts förra året och nu kommer det första större kreativa resultatet av samarbetet i form av en global reklamkampanj. Reklamkampanjen har digital världspremiär idag klockan 15.00 svensk tid på www.youtube.com/pepsi
I filmen “Mirrors” får vi återse Beyoncés mest ikoniska personligheter och looks från tidigare musikvideor som “Bootylicious”, “Sasha Fierce” och “Crazy in Love”. I filmen dansar karaktärerna mot varandra i en så kallad dance-off i en studio full med speglar varpå de återskapar Beyoncés mest minnesvärda danssteg för att tillslut skapa en helt ny danskoreografi.
– Det var väldigt roligt att samarbeta med Pepsi. Jag fick återuppliva några av mina gamla favoritkaraktärer och utseenden. Det var första gången på väldigt länge som jag såg mina karaktärer och det blev väldigt känslosamt. Jag är stolt över samtliga karaktärer, de hänger alla samman och har hjälpt mig att skapa den jag är idag, säger Beyoncé.
Reklamfilmen speglar Beyoncés insikt att alla hennes tidigare upplevelser och karaktärer hjälpt henne att bli den hon är idag och är det perfekta visuella utförandet av Pepsis varumärkesanda ”Live For Now”. Beyoncé själv har varit intimt involverad i varje aspekt av den kreativa utvecklingen av filmen – från handlingen till den övergripande designen och val av vilka av hennes karaktärer som bäst levandegör den resa hon gjort och den hon är idag.
– Det finns ingen artist som bättre förkroppsligar vad det betyder att ”leva för nuet” mer än Beyoncé. Hon är en sann trendsättare och i epicentrumet av popkulturen idag. Vi kunde inte ha bett om en bättre kreativ partner för att föra våra visioner till liv. Detta är den första fasen i vårt omfattande samarbete med Beyoncé, och vi håller just nu på att utveckla nya sätt för att engagera fansen runt den kommande ”The Mrs Carter Show World Tour”, säger Pepsi Global Beverages Groups vd, Brad Jakeman.
“Mirrors” spelades in i New Jersey (USA), och är regisserad av Jake Nava som har samarbetat med Beyoncé flera gånger tidigare, bland annat i den uppmärksammade musikvideon till “Crazy in Love”.